Rareș Moldovan: „Traducerea a devenit a doua mea natură“
De ce trebuie retradus Ulise
Rareș Moldovan s-a născut în 1976, la Cluj. Este conferențiar universitar, director al Departamentului de Limba și Literatura Engleză, Facultatea...
Amos Oz: „Traducerea – ca și cum ai interpreta la violoncel un concert de...
Am rugat-o pe excelenta traducătoare Any Shilon să ne spună câte ceva despre ce înseamnă traducerea literară pentru ea, care a tradus mai multe...
Leo Butnaru.Occidentul și limba… moldovenească. Discuții cu Anni-Lorei Mainka
Din Jurnal
Printre colegii cu care am corespondat, virtual, a fost și Anni-Lorei Mainka. În 1981, a absolvit Universitatea din București, cu teza „Zwischen Dinggedicht...
Yoko Ogawa, Suspine tandre
Întâlnirea cu Yoko Ogawa a reprezentat pentru mine descoperirea unui mod de
a picta emoțiile cu ajutorul cuvintelor. Romanul Suspine tandre mi-a dezvăluit o scriitoare...
Keisho Ohno: Mi-au plăcut mereu sunetele cu forță și impact / 大野敬正: 迫力のある音がいつも好きだった
Alexandra Baranyi: 三味線を初めて聞いたのはいつでしたか。また、その時から三味線奏者になりたいと思っていましたか。
Când ați auzit pentru
prima dată sunetele shamisen-ului? Acela a fost și momentul în care v-ați
dorit să deveniți interpret?
Keisho Ohno: 6歳の頃です。憧れはありましたが三味線奏者になりたいとは思っていませんでした。
La șase ani am...
Coasa era pui* – Ecaterina Vrana
Ecaterina Vrana nu pictează mult și nu picteză multe. E reducționistă, ego-centrică și obsesională. Pictează aceleași lucruri, de parcă le-ar descoperi mereu pentru prima...